Amire nincs energiád…

Mi mindent szerettél volna ma? És mire nem volt energiád ebből, pedig terveztél rá időt?

Na és mi vitte el az energiád, amit erre szántál volna? Mi az, ami elviszi, nap mint nap?

Az nem úgy van, hogy az erre szánt energia csak úgy „hipp-hopp eltűnik”. Szép lassan szivárog el, de mivel nem szoktad meg, hogy odafigyelj rá, mikor szökni kezd, többinyire ott találod magad egyből a nullán, hogy már mozdulni se tudsz. Amire nincs energiád, az mind beteljesületlen álom marad.

tired-dog

Mondhatnám, hogy az a sok apró napi stressz, és nem tehetek róla, mert ez a mai világ … de minek? Igen, a mai világban sok instant stressz ér mindenkit. Az életritmusunk gyorsulásával sűrűsödnek a kihívások is, és ez egyre fárasztóbb – de többnyire még mindig ott tartunk, hogy egyszer jól kialszom magam a hónapban majd valamelyik hét végén, és azzal kész a feltöltődés.

 

Ez olyan, mintha ökrös szekérrel akarnál legyorsulni egy versenyautót, és siránkoznál, hogy nem megy. Mitől menne?

 

Ha a téged érő terhelés mennyisége növekszik, három dolgot tehetsz. (Na tessék, itt az én kis három lépéses elméletem! )

Nulladik lépés: figyelj oda arra, mi történik a testedben!

A tested apró változásai kiválóan jelzik, hogy mi az, ami rabolja az energiád. Természetesen minden energiába kerül, és ez egy bizonyos szintig rendben is van így. De ha valamit INDOKOLATLANUL SOK (érzelmi vagy fizikai) energiába kerül megtenned, akkor az ott stressz. Apró jelekkel kezdődik, és csak a végére fajul drámaivá. Közben pedig ezt az utat járod be lefelé a lejtőn:

  • csökkenő energiaszint
  • rossz közérzet
  • frusztráció
  • fájdalom
  • teljes zűrzavar

A kérdés az, hogy melyik szakasznál veszed észre magadon, hogy elindultál lefelé. És minél lejjebb kerülsz a völgybe, annál nagyobb erőfeszítés lesz visszamászni…

 

Instant megoldás: gyakrabban töltöd magad.

Mivel a napi kihívások sűrűsödnek, így az lenne a normális, ha sokkal gyakrabban szánnál rövid időket arra, hogy menet közben helyre hozd magad. Ezt nem szoktuk meg – így a nap végére a nagy többség teljesen kifacsarva és önmagát hibáztatva esik be az ágyba, hogy pont csak arra nem jut ideje, amit igazán szeretett volna. Pedig nagyon egyszerű lenne mondjuk 2 óránként 10 percet töltődni, hogy ne ez legyen a vége. Az Energiaszint emelő gyakorlatgyűjtemény 48 +1 gyakorlata testi, mozgásos gyakorlatokon és gondolati, figyelemirányítós gyakorlatokon keresztül segít abban, hogy az energiaszinted folyamatosan vissza tudd tölteni a nap során.

 

Hosszú távú megoldás: lényeges pontokon csökkented az energiaveszteséget.

Vannak az életünkben olyan visszatérő helyzetek, amik mindig nagy erőbedobást követelnek. A kulcsszó a visszatérő… Néhány makacsul ismétlődő dolog megoldásához – és pontosan tudod, hogy a te életedben mik ezek – nem elég instant energiaszint gyakorlatokat csinálni. Ott valami bonyolultabb dologról van szó, amiben stratégiai változtatásokra van szükség – vagy szokások, vagy gondolkodási minták terén. Ilyen haladó rendrakásra alkalmas ez a csoport: http://mindenstimmel.hu/csoportok/belso-beke-gyakorlocsoport/

 

Ha szeretnél a blogon leírtakhoz gyakorlati tippeket kapni, iratkozz fel a hírlevélre itt:

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amire nincs energiád…
Cimke: