Mire jó a tudatosság?

Így is annyi mindent kell fejben tartani, és még ezzel is foglalkozzak?

A tudatosság manapság egyrészt trendi, mint a jóga, a mindfulness meg az egészséges életmód, de talán erről tudjuk a legkevésbé megmondani, hogy valójában mit is jelent. Sokszínű ködök kavarognak ezzel kapcsolatban: valami spiriezo irányzat, a Vonzás Törvénye, hosszú és uncsi gyakorlatsorok, de az is lehet, hogy csak egy nagy humbug az egész.

Mint tudatosság tréner és belső idegenvezető, mindig elég komplikált elmagyarázni, hogy mit is csinálok valójában, és mi ez a tudatosság-dolog.

mire jó a tudatosság

Onnan szoktam kezdeni, hogy vannak olyan helyzetek, amik gyakran előfordulnak velünk, nem kellemesek. Például:

  • állandóan aggódsz valami miatt?
  • folyton félsz valamitől?
  • sokszor tehetetlennek vagy bizonytalannak érzed magad?
  • torkig vagy valamivel?
  • állandóan csalódsz?
  • bármit is csinálsz, sose érzed elég jónak?
  • folyamatosan feszült, ideges, kimerült vagy?
  • folyton fáj valami?

Van, aki már kipróbált egy csomó mindent, hogy kikeveredjen ezekből, és valahogy mégse sikerül. Van, aki azt se tudja, hogyan kezdjen hozzá. Néha még közel se mer menni az egészhez, annyira tart tőle, mi lehet belőle. Csak szenved, és úgy tesz, mintha nem is létezne a probléma.

Na, ott jövök a képbe én, és beszélgetek vele vagy egyéniben, vagy csoportban, mindenkivel ahogy neki kényelmesebb. (Ezt már szokták érteni, hiszen mindenkinek van olyan élménye, hogy beszélgetett valakivel a nehézségeiről.) Ilyenkor mindig a tudatosság a vezérfonal – és elég nagy ráismerések szoktak lenni közben.

A tudatosság ezt jelenti, hogy észreveszem, amit csinálok (esetleg sokadszorra), nem működik.

A tudatosság azt jelenti, hogy kiderítem, mi az, ami nem működik.

A tudatosság azt jelenti, hogy utána járok a működő technikáknak, stratégiáknak, viselkedéseknek.

A tudatosság azt jelenti, hogy legközelebb már igyekszem ezt az új tudást alkalmazni (hiába szoktam meg másképp).

A tudatosság azt jelenti, tudom, hogy mit miért csinálok a hétköznapjaimban, a kapcsolataimban, stb.

A tudatosság a figyelem irányításának művészete.

Tudományos kutatások bizonyítják, hogy:

  • A tudatosságunk és érzelmi világunk szintje szoros összefüggésben áll a boldogságunk és az életminőségünk szintjével.
  • Csak azt az életminőséget tudjuk megtapasztalni, amiről tudat alatt elhisszük, hogy megérdemeljük.

Szóval azt csinálom, hogy kívülállóként segítek rájönni a beszélgetőtársamnak, hol gáncsolja ki saját magát abban, hogy azt az életet élhesse, amire vágyik. Aztán persze kidolgozzuk a működő stratégiát, és megbeszéljük a tudatalattival is, hogy ne feküdjön keresztbe a terveknek.

Hát erre való a tudatosság.

Hogy elkezdhesd azt az életet élni, amit szeretnél.

 

Ha tetszett ez az írás, kérlek segíts eljuttatni másokhoz is – nekik is jól jöhet :).

Ha szeretnél hírt kapni a következő programokról, iratkozz fel a hírlevélre itt: HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

 

Mire jó a tudatosság?
Cimke:             

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.